청량음료 시장의 국내·외 브랜드 간 경쟁구조 분석
경희대학교 | 98 pages| 2007.02.01| 파일형태 :
조회 1410 다운로드 4
자료요약
Market segmentation has become one of the most useful and effective tools used recently in marketing. However, despite this fact few studies of segmentation tools have been undertaken. The Primary Purpose of this research is to assess Korea`s Acid Beverages Market structure. This will be achieved by analyzing the household`s purchase preference data using the LCM method of post-hoc market segmentation methodology. For this, latent market structure using the choice probability was attained through the panel data to avert reliability problems of questionnaire had been proposed. Moreover, it is hoped that this will help to eliminate the subjectivity of researchers. This analysis process reveals much about the dynamic market response information, The findings of this research can be summarized as follows.
시장세분화 확률적 효용이론 다항 로짓모형 잠재계층분석 세분시장
저작권 안내 및 사용범위와 규정
  • 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재, 배포는 법적으로 "금지되어" 있습니다.
  • 저작권 침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 하단의 “고객센터”를 이용해주세요.
  • 기타는 저작물의 등록자가 정하는 사용 범위와 규정에 준합니다.
  • 위 자료는 경희대학교 가 저작권을 관리하고 있습니다.
자료 제공처