- [나스미디어]2024년 11월 2025 디지털 미디어 & 마케팅 전망
- [2025년 7월] 2025 상반기 디지털 미디어 & 마케팅 결산
- [플레이디] 2025 광고·마케팅 트렌드 전망 리포트
- [2025년 5월] 2025 NPR 요약보고서
- 기아차 SOUL의 혁신적인 제품전략 -소비자의 soul을 움직이다-
- [2024년 12월] 한 장이면 고민 끝! 2025 마케팅 이슈 캘린더
- [CJ?메조미디어] 2025 타겟?리포트_50대
- 조선-중앙-동아일보의 유사성과 차별성:1면 구성과 사설의 이념성을 중심으로
- [Case Study] 디지털 미디어 광고 사례
- [인크로스]2025년 1월 미디어 이슈 리포트
한국의 선거보도와 정치광고의 특성에 관한 연구
자료요약
The purpose of this study is to analyze the reporting influencing voting and the political advertising as the best election campaign in election, and to explore the tentative model appearing relations of reporting, political advertising and voting. The following is research questions established for this study. Research Question 1: What characteristics is reporting of newspapers and broadcasting media during the period of a presidential election campaign? Research Question 2: What characteristics is political advertising of newspapers and broadcasting media during the period of a presidential election campaign? Research Question 3: What characteristics are contents of political advertising during the period of a presidential election campaign? I conducted a content analysis to solve research questions. The result of research questions is as following.
문헌연구
선거캠페인과 정치광고
유목 결정
선거와 광고








