- 미디어&마켓 리포트_25년 8월
- [나스미디어]2024년 11월 2025 디지털 미디어 & 마케팅 전망
- 2022 주류 소비 트렌드 리포트
- 2024년 6월 미디어 이슈 리포트
- [인크로스]2025년 1월 미디어 이슈 리포트
- 기아차 SOUL의 혁신적인 제품전략 -소비자의 soul을 움직이다-
- [2025년 7월] 2025 상반기 디지털 미디어 & 마케팅 결산
- [플레이디] 2025 광고·마케팅 트렌드 전망 리포트
- [메조미디어] 2024 업종 분석 리포트 02. 화장품
- [나스미디어] 2024년 11월 Meta 협력광고, 이커머스 시장의 게임 체인저
신문정치광고가 지지도 변화에 미치는 영향
자료요약
I studied whether the newspaper advertising of the candidates in the 4th local elections on May 31, 2006 had an influence on voters making choices for the heads of the 16 local governments. As a result of the study, 1 could see that candidates had an increase of public approval rating after they ran newspaper advertising. Regions such as Daegu, Incheon, North Jeolla province, South Gyeongsang province and North Gyeongsang province were exceptions here, as this study found no traces of impact of the newspaper advertising of the candidates in the public support. However, in other 11 regions. almost all candidates enjoyed the impact of their newspaper advertising. You have to rely on public polls to gauge the effect of the media effect including the effect of newspaper advertising. Also, it is extremely difficult to look into the effect of media alone by controlling several variables on the change of voter attitudes.
선거와 미디어
후보자 지지도 변화
지역별 신문광고의 영향
수도권·강원








